








Obchodní podmínky
Obchodní podmínky internetového obchodu
I. Základní ustanovení
1. Tyto Obchodní podmínky [dále jen „OP“] upravují zejména smluvní vztahy při dodávce Zboží ze
strany společnosti Pavel Ondráček, identifikační číslo 12627615, společnost řádně založená podle práva České republiky, se sídlem na adrese Ke Skalkám 22/3249, Praha 10, 106 00, Česká republika, DIČ: CZ6609220420, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové pod sp. zn. 310010-000568794, bankovní spojení: č.ú. 194984959/0300, tel.: +420602728422, e-mail: info@detenice.cz [dále jen „Prodávající“], právnickým, nebo fyzickým osobám [dále jen „Kupující“]; Kupujícím je i právnická, nebo fyzická osoba, která si vytvoří uživatelský účet dle článku II. těchto OP, aniž by u Prodávajícího zakoupila Zboží. Společné označení pro Prodávajícího a Kupujícího je „Smluvní strany“, popř. „Strany“, a jednotlivě „Strana“ či „Smluvní strana“.
2. Zbožím se rozumí veškerý sortiment výrobků, produktů a služeb a voucherů k nim, které jsou uvedeny v internetovém obchodě (e-shopu) Prodávajícího, který je provozován na internetové adrese www.detenice.cz [dále jen „Zboží“]. U každého Zboží je uveden popis jeho hlavních vlastností.
3. Závazkový vztah Prodávajícího a Kupujícího se řídí českým právním řádem, zejména pak uzavřenou
Smlouvou, OP, zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník [dále jen „OZ“], a zákonem č. 634/1992
Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů [dále jen „Zákon o ochraně
spotřebitele“]; není-li však Kupujícím spotřebitel, ve smyslu ustanovení § 419 OZ ve spojení s
ustanovením § 2 odst. 1 písm. a) Zákona o ochraně spotřebitele, na závazkový vztah mezi
Prodávajícím a Kupujícím se Zákon o ochraně spotřebitele nepoužije, nestanoví-li právní předpis
jinak.
4. OP zejména určují část obsahu kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím za účelem
převodu vlastnického práva ke Zboží a realizace dodávky Zboží. Pokud se v OP hovoří o „Smlouvě“,
pak se má na mysli kupní smlouva na dodávku Zboží [dále také jen „Smlouva“].
5. Odesláním objednávky prostřednictvím internetové adresy www.detenice.cz [dále také jen „Eshop“],
objednáním Zboží přes telefon, nebo vytvořením uživatelského účtu dle článku II. těchto OP
Kupující stvrzuje, že byl seznámen s OP a s uvedenými podmínkami souhlasí. Tyto OP se uplatní
pouze pro prodej Zboží prostřednictvím E-shopu nebo přes telefon, jakož i pro vytvoření a užívání
uživatelského účtu.
6. OP upravují také práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky Prodávajícího
umístěné na adrese www.detenice.cz, jakož i další související právní vztahy.
7. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení, vzhled, uspořádání, grafické prvky a další
součásti tvořící E-shop (včetně fotografií nabízeného Zboží) jsou chráněny autorským právem.
Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu, nebo třetím
osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení, nebo další
součásti tvořící E-shop.
8. Nákup na základě těchto VOP v internetovém obchodě https://www.detenice.cz možno realizovat
použitím běžného objednávkového systému pouze v případě, jestli je místem dodání dle čl. IV. bod
1. těchto VOP místo, které leží na území České republiky. V případě, pokud místo dodání Zboží
podle objednávky neleží na území České republiky, předávající nemůže takovou objednávku
akceptovat na přímo použitím objednávkového systému. V případě, pokud má kupující zájem na
dodání Zboží s místem dodání mimo území České republiky, ale na území Evropské unie, kupující
osloví prodávajícího na e-mailové adrese info@detenice.cz za účelem dojednání podmínek
prodeje Zboží (zejména za účelem kalkulace ceny dopravy, výpočtu konečné ceny – vzhledem na
předpisy týkající se DPH a pod.).
II. Uživatelský účet
1. Na základě registrace Kupujícího provedené v E-shopu může Kupující přistupovat do svého
uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může Kupující provádět objednávání Zboží
[dále jen „Uživatelský účet“]. Registrace je zcela dobrovolná a Kupující může provádět objednávání
Zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní E-shopu nebo přes telefon.
2. Při registraci v E-shopu a při objednávání Zboží je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě
všechny údaje. Údaje uvedené Kupujícím v Uživatelském účtu a při objednávání Zboží jsou
Prodávajícím považovány za správné.
3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen
zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho Uživatelského účtu a bere
na vědomí, že Prodávající nenese odpovědnost, pokud Kupující tuto svou povinnost poruší. Kupující
není oprávněn umožnit využívání Uživatelského účtu třetím osobám.
4. Prodávající může zrušit Uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj Uživatelský účet
déle než 1 rok nevyužívá (tj. nepřihlásil se na svůj Uživatelský účet v době jednoho roku od
posledního přihlášení), či v případě, kdy Kupující poruší kteroukoli povinnost vyplývající ze Smlouvy.
5. Kupující bere na vědomí, že Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména
s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou
údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
III. Uzavření Smlouvy
1. Smlouva je uzavřena na základě objednávky Kupujícího a její následné Akceptace Prodávajícím.
Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se neuplatní; informace zveřejněné v E-shopu nejsou návrhem na
uzavření smlouvy ve smyslu ustanovení § 1731 a násl. OZ. Pro objednání Zboží vyplní Kupující
objednávkový formulář v E-shopu nebo při objednávaní přes telefon odevzdá údaje operátorovi
callcentra, přičemž je třeba uvést alespoň následující údaje:
a) identifikační údaje Kupujícího, a to v rozsahu: jméno a příjmení (název/firma), adresa bydliště (sídla),
emailová adresa a kontaktní telefonní číslo;
b) identifikaci objednávaného Zboží – kódem nebo indexem;
c) požadované množství Zboží;
d) cenu Zboží dle cen Prodávajícího, které jsou zveřejněny v E-shopu;
e) volbu způsobu dodání včetně akceptace nákladů na dodání. Kupující odpovídá za správnost údajů
uvedených v objednávce.
Nebude-li objednávka obsahovat uvedené údaje, Prodávající není povinen na takovou objednávku reagovat,
avšak může ji uznat jako řádnou. Odesláním nebo telefonickým složením objednávky Kupující akceptuje
kupní cenu Zboží, jakož i cenu dopravy do místa dodání Zboží.
2. Před zasláním online objednávky Prodávajícímu je Kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje,
které do objednávky Kupující vložil, a to i s ohledem na možnost Kupujícího zjišťovat a opravovat chyby
vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle Kupující Prodávajícímu kliknutím na tlačítko
„Odeslat objednávku“. Identifikační údaje Kupujícího, identifikace a množství objednávaného Zboží a zvolený
způsob dodání Zboží uvedené v objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné. Odeslána nebo
telefonicky složená objednávka se považuje za návrh na uzavření smlouvy.
3. Po úspěšném doručení správně vyplněné objednávky Kupujícího nebo po úspěšném zadání údajů
objednávky Kupujícího přes telefon Prodávající:
a) Odešle Kupujícímu e-mailem automaticky generované oznámení o obdržení objednávky označené jako
"Informace o objednávce", které shrnuje objednávku a poskytuje základní informace o realizaci objednávky
včetně pokynů k úhradě objednávky, pokud ještě nebyla uhrazena. Toto oznámení se nepovažuje za
Akceptaci objednávky ani ji svým obsahem, nebo povahou nenahrazuje a plní pouze informační účely o tom,
že objednávka Kupujícího byla doručena do elektronického systému internetového obchodu Prodávajícího.
b) Po připsání a spárování platby Kupujícího odešle Kupujícímu e-mailem automaticky generované
oznámení o obdržení platby označené jako "Potvrzení o přijetí platby", které slouží jako potvrzení o tom, že
jsou splněny podmínky pro to, aby začal proces realizace plnění objednávky v souladu s OP. Toto oznámení
se nepovažuje za Akceptaci objednávky ani ji svým obsahem, nebo povahou nenahrazuje a plní pouze
informační účely. To, že Prodávající začal realizovat plnění objednávky nenahrazuje Akceptaci objednávky a
pro účely těchto OP a kupní smlouvy je konkludentní Akceptace objednávky vyloučená.
c) Poté co budou na straně Prodávajícího splněny podmínky pro splnění objednávky a pokud objednávka
Kupujícího splňuje náležitosti uvedené zejména v bodě 1 tohoto článku OP odešle Prodávající Kupujícímu emailem Akceptaci objednávky spolu s informací, že Zboží je připraveno k předání Kupujícímu, nebo na
dopravu kurýrem na příslušné prodejně Prodávajícího. Tento e-mail označen jako "Akceptace objednávky -
Vaše objednávka je připravena" se považuje za akceptaci návrhu na uzavření kupní smlouvy podle OP a
kupní smlouva se jeho doručením Kupujícímu považuje za uzavřenou (dále jen "Akceptace objednávky"). Od
tohoto momentu mezi Kupujícím a Prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny
kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami. Akceptace objednávky Prodávajícím obsahuje údaje o
Prodávajícím, Kupujícím, označení objednaného Zboží, množství Zboží, údaje o kupní ceně Zboží, údaje o
nákladech dodání Zboží, údaj o dodání a případně další potřebné údaje.
4. V případě, že Kupujícím je podnikatel ve smyslu příslušných ustanovení OZ, považuje se za Akceptaci
objednávky i přímé dodání objednaného Zboží bez předchozího výslovného projevu vůle Prodávajícího.
5. Prodávající si vyhrazuje právo neakceptovat objednávku, nebo její část v případě, že se Zboží již
nevyrábí, nedodává, nebo je již vyprodáno, popřípadě existuje jiný relevantní důvod, pro který po
Prodávajícím nelze spravedlivě požadovat Akceptaci objednávky (např. z důvodu porušení dříve uzavřených
Smluv Kupujícím), přičemž Prodávající bude bez zbytečného odkladu Kupujícího o těchto skutečnostech
informovat některým z prostředků komunikace na dálku. Za neakceptaci objednávky se považuje i
neodeslání Akceptace objednávky (viz odstavec 3. tohoto článku OP). V případě, že Kupující již zaplatil
kupní cenu, nebo její část a objednávka byla Prodávajícím výslovně neakceptována (doručením e-mailu o
neakceptovaní objednávky), bude mu tato částka vrácena, a to nejpozději do 14 dnů ode dne výslovné
neakceptace objednávky. Uvedená lhůta se považuje za dodrženou, bude-li v této lhůtě podán příkaz k
úhradě, nebo bude podána poštovní poukázka.
6. Prodávající si vyhrazuje právo upravit cenu Zboží uvedenou v katalogu Zboží na internetové stránce
Prodávajícího při objednávkách všech výrobků, pokud zjistí, že daná cena byla uvedena chybně (např. z
důvodu chyby v textu). O této skutečnosti je prodávající povinen informovat kupujícího, který zaslal
objednávku nebo telefonicky složil objednávku v souladu s čl. III OP na Zboží, jehož cena byla uvedena
chybně před Akceptací objednávky dle čl. III OP. Prodávající si vyhrazuje právo neprovést Akceptaci
objednávky, stornovat resp. zrušit objednávku před uzavřením kupní smlouvy v případě chybně uvedené
ceny, popisu, nebo obrázku Zboží v katalogu Zboží uvedeném na internetové stránce prodávajícího, jakož i v
případě, že Prodávající z důvodu vyprodání, nebo nedostupnosti Zboží, nebo z důvodu, že se výrazným
způsobem změnila cena Zboží ze strany výrobce, dovozce, nebo dodavatele Zboží, nebo z důvodů vyšší
moci, nebo v případě, že ani při vynaložení veškerého možného úsilí, které lze od Prodávajícího spravedlivě
požadovat, není schopen dodat Zboží Kupujícímu v ceně Zboží uvedené na internetové stránce
Prodávajícího, nebo dodat Zboží odpovídající popisu Zboží uvedeného v katalogu Zboží uvedeném na
internetové stránce Prodávajícího, nebo dodat Zboží ve lhůtě určené podle těchto Všeobecných obchodních
podmínek; pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou jinak např. na jiném plnění. O stornování resp.
zrušení objednávky bude Kupující bez zbytečného odkladu informován prostřednictvím elektronické pošty.
Pokud zároveň s objednávkou Zboží došlo již k zaplacení kupní ceny, nebo zálohy, prodávající je povinen
příslušnou částku vrátit stejným způsobem, jaký použil Kupující při své platbě, a to do 14 dnů od zrušení,
nebo stornování objednávky. Tím není dotčeno právo Kupujícího dohodnout se s Prodávajícím na jiném
způsobu platby, pokud v souvislosti s tím Kupujícímu nebudou účtovány žádné další poplatky. Kupující je
povinen poskytnout Prodávajícímu součinnost při volbě jiného způsobu platby, zejména o informaci o účtu,
na který má být kupní cena při jejím vrácení poukázána. Prodávající je oprávněn dohodnout se s Kupujícím
na náhradním plnění.
7. Prodávající je oprávněn odstoupit od uzavřené kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob Zboží, nebo
nedostupnosti Zboží, nebo pokud výrobce, dovozce, nebo dodavatel Zboží dohodnutého v kupní smlouvě
přerušil výrobu Zboží, nebo provedl tak závažné změny, které znemožnily realizaci splnění povinností
prodávajícího vyplývajících z kupní smlouvy, nebo z důvodů vyšší moci, nebo pokud ani při vynaložení
veškerého úsilí, které lze od Prodávajícího spravedlivě požadovat, není schopen dodat Zboží Kupujícímu v
ceně Zboží uvedené na internetové stránce Prodávajícího, nebo dodat Zboží odpovídající popisu Zboží
uvedeného v katalogu Zboží uvedeném na internetové stránce prodávajícího, nebo dodat Zboží ve lhůtě
určené podle těchto Všeobecných obchodních podmínek. Prodávající je povinen o této skutečnosti
neprodleně informovat Kupujícího a vrátit Kupujícímu již Kupujícím případně zaplacenou kupní cenu za
Zboží ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy, a to stejným způsobem, jaký použil
kupující při své platbě. Tím není dotčeno právo Kupujícího dohodnout se s Prodávajícím na jiném způsobu
platby, pokud v souvislosti s tím Kupujícímu nebudou účtovány žádné další poplatky. Stejně tím není
dotčeno právo Prodávajícího odstoupit od kupní smlouvy z důvodů vyplývajících z platných právních
předpisů.
8. V případě dodání Zboží mimo území České republiky, ale v rámci území Evropské unie se cena uvedena
na www.detenice.cz může lišit od ceny vypočítané při individuálně kalkulaci dle čl. I bod 8. těchto OP
vzhledem na to, že v krajině dodání se může uplatňovat odlišná sazba DPH.
9. Zvláštní ujednání k objednání Zboží přes telefon
9.1. Objednávky přes telefon je možné skládat výhradně na kontaktním čísle: +420 602 728 422 , a to pouze
v pracovní době Callcentra - Infolinky E-shopu (dále v textu i jako "callcentrum") uvedené na
stránkách https://www.detenice.cz/kontakt/. Cena hovoru je účtovaná v souladu s tarifem Kupujícího a na
jeho náklady.
9.2. Kupující bere na vědomí, že hovory na callcentru jsou nebo mohou být nahrávány. V případě, že
Kupující nevyjádří souhlas s nahráváním, operátor callcentra neumožní Kupujícímu složit objednávku.
9.3. Kupující je povinen řídit se při skládání objednávky přes telefon instrukcemi jednak automatické
nahrávky, která se spustí po dovolání na infolinku e-shopu a jednak instrukcemi operátora callcentra.
9.4. Na objednávaní přes telefon se přiměřeně vztahují veškeré ustanovení těchto VOP.
IV. Dodání Zboží
1. Prodávající dodá Zboží do místa bydliště (sídla) Kupujícího, nebo do jiného místa uvedeného Kupujícím v
objednávce nebo svoleného přes telefon, které se nachází na území České republiky (s výnimkou uvedenou
v čl. I. bod 8 těchto OP). Kupující má také možnost zvolit jako místo dodání kteroukoli z provozoven
Prodávajícího na území České republiky, kterou pro takové účely Prodávající určil. Kupující se zavazuje
Zboží převzít. Kupující je povinen převzít Zboží osobně, nebo zajistit převzetí Zboží jím pověřenou osobou a
podepsat Doklad o převzetí Zboží. V případě Dodání kurýrní službou (dle ods. 13. tohoto článku) nebo
Dodání pouze na území měst (dle ods. 15. tohoto článku) není v ceně přepravy zahrnuto vyložení a vynáška
Zboží a dodáním Zboží se rozumí přistavení dopravního prostředku v místě, kde je možné dopravním
prostředkem nejblíže přijet k místu určenému Kupujícím; vyložení Zboží z dopravního prostředku je povinen
provést Kupující, který se zavazuje mít za tímto účelem dostatek technického vybavení nebo personálu.
2. Kupujícímu je Zboží předáno na základě předložení (Prodávajícímu, nebo kurýrovi) e-mailu "Informace o
objednávce" dle čl. III. bod 3., písm. a) těchto OP, které bude vytištěné, nebo zobrazené na přenosném
elektronickém zařízení (např. chytrý telefon nebo tablet) a to po Akceptaci objednávky, která na tento e-mail
navazuje dle čl. III. 3. těchto OP písm. c). Kupující odpovídá za to, aby se e-mail Informace o objednávce dle
předchozí věty doručený na e-mail Kupujícího nedostal do dispozice třetí neoprávněné osoby (např. na
základě nesprávně zadané e-mailové adresy v objednávce), která by ho mohla zneužít a Zboží neoprávněně
převzít. Prodávající nezkoumá v souladu se zásadami ochrany osobních údajů totožnost osoby, která
předloží e-mail Informace o objednávce, která byla akceptována, na správném místě dodání Zboží. V
případě, že má Kupující podezření, že by třetí osoba mohla zneužít e-mail Informace o objednávce a Zboží
neoprávněně převzít, je o tom povinný neprodleně informovat Prodávajícího.
3. Kupující je srozuměn s tím, že termín dodání je ovlivněn zejména dostupností Zboží na skladě
Prodávajícího, jakož i povahou, nebo množstvím objednaného Zboží. Kupující bere na vědomí, že dodací
doby počínají běžet ode dne následujícího po dni připsání plné výše sjednané kupní ceny (včetně ceny
dopravy) na bankovní účet Prodávajícího. Prodávající si zároveň vyhrazuje právo na prodloužení termínu
dodání Zboží v případě výskytu nepředvídatelných událostí (vyšší moci – např. nouzový stav).
Předpokládaná lhůta dodání Zboží je uvedena na internetové stránce u příslušného Zboží a je označena jako
"Předpokládaná lhůta dodání". Při určování předpokládané dodací lhůty vychází Prodávající z dodavatelskoodběratelských vztahů, aktuální dostupnosti u dodavatelů a povahy Zboží. Pokud je u příslušného Zboží uvedeno, že "Zboží je dostupné", dodací lhůta pravděpodobně nepřekročí předpokládanou lhůtu dodání. Za předpokládaný termín dodání Zboží se ve smyslu těchto OP považuje poslední den předpokládané lhůty dodání.
4. Kupující má právo zvolit způsob dopravy dle aktuálních možností uvedených v e-shopu. Přeprava bude
realizována prostřednictvím externí přepravní společnosti. V případě, že si Kupující zvolil jako Způsob
dopravy Dodání kurýrní službou, předpokládaná lhůta dodání Zboží se automaticky prodlužuje o 2-5
pracovních dnů, přičemž se jedná o čas potřebný na logistiku spojenou s touto přepravou.
5. Převzetí Zboží je Kupující povinen potvrdit na příslušných dokumentech svým podpisem, příp. podpisem
pověřené osoby s uvedením jména a příjmení podepisující osoby. Při převzetí Zboží je Kupující povinen
ihned za přítomnosti předávající osoby prohlédnout neporušenost balení (zásilky), přičemž bude-li balení
zjevně poškozeno, není povinen zásilku převzít. Převzetím Zboží a podpisem dodacího listu či jiného
obdobného dokumentu Kupující stvrzuje, že obal zásilky nebyl poškozen a zásilka nevykazuje zjevné znaky
poškození. Podpisem protokolu o doručení Zboží Kupující potvrzuje, že zásilku přebírá neporušenou. Pokud
zásilka při převzetí vykazuje zjevné znaky poškození, kupující může převzetí zásilky odmítnout. Kupující je
povinen neprodleně informovat Prodávajícího o zjištěných vadách, a to např. prostřednictvím Reklamačního
formuláře zveřejněného v E-shopu v sekci "Formulář pro uplatnění reklamace" https://www.detenice.cz.
6. V případě nezastižení Kupujícího, nebo osoby zmocněné k převzetí Zboží na adrese místa dodání bude
postupováno podle pravidel příslušného přepravce. Případné vícenáklady spojené s opakovanými pokusy o
doručení Zboží včetně případného poplatku za uskladnění, jakož i vícenáklady vzniklé v důsledku odmítnutí
převzetí řádně dodaného Zboží, je Kupující povinen Prodávajícímu uhradit, a to ve výši dle ceníku
příslušného přepravce. Takové vícenáklady tedy mohou být Kupujícímu dodatečně účtovány.
7. K dodávanému Zboží bude vždy přibalena i příslušná faktura či jiný relevantní doklad s náležitostmi
stanovenými právními předpisy.
8. Konečný termín dodání Zboží se může vzhledem k povaze, nebo množství Zboží objednaného zákazníky
v příslušném období (např. nárůst v období vánočních svátků, během akčních nabídek), dodacích a
výrobních termínů a kapacity výrobce, nebo dovozce v příslušném období, jakož i jiných okolností
nezávislých na vůli Prodávajícího (např. nouzový stav v zemi, mimořádná situace v zemi dodání apod.)
oproti předpokládanému termínu dodání, posunout nejvíce o 30 pracovních dnů. Změna termínu dodání
podle tohoto bodu se nepovažuje za prodlení na straně Prodávajícího.
9. U Zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků Kupujícího, nebo Zboží určeného speciálně pro
Kupujícího, nebo Zboží, které vzhledem k jeho vlastnostem nelze vrátit (tzv. Zboží "na míru") se
předpokládaný termín dodání Zboží určuje individuálně. Na konečný termín dodání Zboží se přiměřeně
vztahuje ods. 8 tohoto článku OP.
10. V případě Zboží, které je na internetové stránce označeno jako "Zboží na objednávku" jsou
předpokládané lhůty dodání pouze orientační a dodání je možné až po doplnění Zboží na sklad
Prodávajícího. Zboží, které je označeno jako "pouze v kamenných prodejnách" není možné nakoupit přes
internetový obchod, ale pouze na kamenných prodejnách Prodávajícího. Zboží, které je označeno jako
„nedostupné“ není možné v tom čase nakoupit vůbec.
11. Pokud Prodávající nemůže Zboží dodat z důvodu, že je objednané Zboží vyprodáno, nebo pokud
nemůže zajistit dodání Zboží ani po uplynutí 30 pracovních dnů po předpokládaném termínu dodání v
souladu s ust. ods. 8 tohoto článku OP, Mohou se Prodávající a Kupující dohodnout i na náhradním plnění
ve stejné ceně dle výběru Kupujícího.
12. Pokud není určeno jinak, dnem ve lhůtě dodání se rozumí jen pracovní den. Dodací lhůta plyne až od
úplného zaplacení kupní ceny a její připsání na účet Prodávajícího.
13. Prodávající provede dodávku Zboží, při které si kupující zvolil jako Způsob dopravy Dodání kurýrní
službou externí přepravní společností resp. kurýrem. Kupující akceptuje poplatek za doručení Zboží.
14. Pokud kupující chce nezávazně zjistit cenu dopravy Zboží, o který má zájem, je oprávněn vložit toto
Zboží do košíku a poté, co přejde do pokladny, zvolí libovolný způsob platby a způsob dopravy "Dodání
kurýrní službou". Systém vygeneruje cenu, za kterou je prodávající schopen objednávku dopravit na
libovolnou adresu. Před dalším krokem objednávky (ještě předtím, než kupující zadá jakékoliv osobní údaje)
je takto kupující informován o ceně dopravy. Pokud kupujícímu vypočtená cena dopravy nevyhovuje, můžete
proces objednávky jednoduše ukončit bez jakýchkoli důsledků pro kupujícího nebo prodávajícího.
15. Prodávající provede dopravu Zboží, při níž si kupující zvolil jako Způsob dopravy "Dodání pouze na
území měst" prostřednictvím kurýrní společnosti. Možnost dodání na území měst může využít pouze ten
kupující, jehož místo dodání Zboží na nachází na území města uvedeného v označení způsobu dopravy
"Dodání pouze na území měst". Mimo tato města nelze objednávku tímto způsobem dopravy dodat - kupující
je povinen využít způsob "Dodání kurýrní službou" nebo "OSOBNÍ ODBĚR" na jím zvolené prodejně. Cena
dopravy způsobem dodání pouze na území měst není omezena hmotností nebo velikostí objednávky.
V případě, že kupující zvolí způsob dopravy Dodáním pouze na území měst, přičemž jím zadané místo
dodání Zboží se na území uvedených míst nenachází, prodávající je oprávněn takovou objednávku
neakceptovat a kontaktovat kupujícího s požadavkem na doplacení rozdílu v ceně přepravy mezi způsobem
dopravy Dodáním pouze na území měst a Dodáním kurýrní službou.
16. V případě, že je přepravované Zboží nestandardních rozměrů je cena individuálně automaticky vypočtena při vytváření objednávky dle pravidel a ceníku uvedeného na https://www.detenice.cz.
17. V případě objednávky Zboží s různou dodací lhůtou bude Zboží Kupujícímu dodáno najednou v jedné
přepravě v rámci nejdelší dodací lhůty. Pokud Kupující požaduje, aby mu bylo Zboží doručeno postupně, je
povinen doplnit svou objednávku o tento údaj, přičemž dodací náklady budou účtovány jednotlivě při dodání
každého Zboží na základě akceptace ceny dopravy Kupujícím, přičemž mohou mu být vyúčtovány i
dodatečně (cena přepravy uvedena v objednávce je pouze za 1 přepravu, a to z technických důvodů).
18. Za dodání Zboží se považuje dodání objednaného Zboží na místo uvedené Kupujícím v objednávce.
19. O průběhu vyřizování objednávky bude kupující vyrozuměn e-mailovými zprávami.
20. V případě, že Kupující poruší povinnost převzít dodané Zboží, má Prodávající nárok na uplatnění
náhrady vzniklé škody ve formě přepravného uhrazeného Prodávajícím přepravcem a také ve formě
skladného ve výši 100,- Kč s DPH za každý kalendářní den prodlení s převzetím dodaného Zboží ze strany
Kupujícího. Prodávající zároveň po doručení nepřevzaté zásilky vyrozumí o této skutečnosti prostřednictvím
elektronické pošty Kupujícího se žádostí o informaci o dalším postupu, kterou je Kupující povinen zaslat ve
lhůtě 5 dnů. Pokud Kupující požádá o opětovné doručení objednaného Zboží, je povinen uhradit náklady
prvního, jakož i opětovného doručení Zboží.
21. Kupující, kterého místo dodání Zboží leží mimo území České republiky, ale v rámci území Evropské unie
akceptuje individuální kalkulaci ceny dopravy jako i individuálně dohodnutou lhůtu dodání Zboží. Kupující
bude vždy Předpokládanou lhůtu dodání Zboží a náklady na dopravu poznat před potvrzením objednávky a
to i v případě dodávaní Zboží mimo území České republiky, v rámci území Evropské unie.
V. Kupní cena a platební podmínky
1. Kupující je povinen (zavazuje se) uhradit Prodávajícímu za dodané Zboží kupní cenu, která je uvedena u
příslušného Zboží v E-shopu. Kupní cena Zboží je uváděna včetně DPH v zákonné výši. Společně s kupní
cenou Zboží je Kupující povinen uhradit cenu dopravy do místa dodání. Aktuální ceny dopravy jsou taktéž
uvedeny v E-shopu, přičemž platí pouze pro dodání v rámci České republiky. Má-li být Zboží dodáno mimo
území České republiky, bude cena dopravy dohodnuta mezi Prodávajícím a Kupujícím individuálně, není-li
výslovně v E-shopu uvedeno jinak.
2. Změny cen Zboží, nebo dopravy jsou plně v dispozici Prodávajícího, avšak provedené změny nemohou
mít vliv na již uzavřené Smlouvy, nebude-li mezi Smluvními stranami sjednáno, nebo nestanoví-li právní
předpisy (např. v případě změny sazby DPH) jinak. Změna cen je účinná zveřejněním v E-shopu, nebude-li
Prodávajícím výslovně stanoveno jinak. Bude-li se změna cen dotýkat již uzavřené Smlouvy, Prodávající
bude o takové změně Kupujícího informovat, přičemž Kupující bude mít v takovém případě právo od
Smlouvy odstoupit, a to ve lhůtě 14 dnů ode dne obdržení informace o změně ceny.
3. Úhrada kupní ceny (včetně ceny dopravy) bude realizována bezhotovostně na účet Prodávajícího, který je
uveden v těchto OP, nebo který bude uveden v Informaci o objednávce, příp. který bude neprodleně po
uzavření Smlouvy sdělen Kupujícímu prostřednictvím některého z prostředků komunikace na dálku. Kupující
je povinen kupní cenu uhradit před dodáním Zboží. Kupní cenu je možné uhradit rovněž prostřednictvím
platební brány, nebo kartou, pokud jsou tyto možnosti v daném okamžiku k dispozici.
4. Kupní cena je splatná ve lhůtě 7 kalendářních dnů od doručení "Informace o objednávce" dle čl. III. bod 3.,
písm. a) těchto OP.
5. Kupní cena se považuje za uhrazenou okamžikem jejího připsání na účet Prodávajícího. Kupující není
oprávněn na kupní cenu jednostranně započítávat jakékoli své splatné či nesplatné pohledávky vůči
Prodávajícímu.
6. Faktura anebo pokladní doklad na kupní cenu vystavena prodávajícím slouží rovněž jako daňový doklad a
dodací list. Faktura anebo pokladní doklad je přiložená v balení spolu s dodaným Zbožím anebo je
odevzdaná kupujícímu při osobním odběru Zboží anebo je zaslána kupujícímu e-mailem. Stejným způsobem
mohou být doručovány i stornovací anebo opravné daňové doklady.
7. Realizace objednávky začíná až po úplném zaplacení kupní ceny a dopravy na účet Prodávajícího. Zboží
nebude nikdy vydáno Kupujícímu dříve než po úplném zaplacení kupní ceny a dopravy. Začátek realizace
objednávky neznamená konkludentně Akceptaci objednávky a nenahrazuje Akceptaci objednávky podle čl.
III. bod 3. písm. c) OP.
VI. Práva z vadného plnění
1. Prodávající prohlašuje, že veškeré nabízené Zboží je nové, není-li u některého Zboží uvedeno jinak. Je-li
Kupujícím spotřebitel, jiná osoba, která není podnikatelem, nebo podnikatel, u kterého je však již při uzavření
Smlouvy zřejmé, že se koupě netýká jeho podnikatelské činnosti, pak je oprávněn uplatnit právo z vady,
která se vyskytne u spotřebního Zboží v době 24 měsíců od jeho převzetí. Jedná-li se o použité spotřební
Zboží, činí lhůta dle předchozí věty pouze 12 měsíců. Je-li na prodávaném Zboží, na jeho obalu, v návodu
připojenému ke Zboží, nebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze Zboží užívat, má Kupující u takového
Zboží po stanovenou dobu práva jako při záruce za jakost (§ 2165 odst. 2 OZ ve spojení s ustanovením §
2113 až 2117 OZ).
2. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že prodávané Zboží je při převzetí Kupujícím bez vad. Zejména
Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že v době, kdy Kupující Zboží převezme,
a) má Zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající, nebo
výrobce popsal, nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu Zboží a na základě reklamy jimi
prováděné,
b) se Zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí, nebo ke kterému se Zboží tohoto druhu
obvykle používá,
c) Zboží odpovídá jakostí, nebo provedením smluvenému vzorku, nebo předloze, byla-li jakost, nebo
provedení určeno podle smluveného vzorku, nebo předlohy,
d) Zboží je v odpovídajícím množství, míře, nebo hmotnosti a
e) Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3. Projeví-li se vada během šesti měsíců ode dne převzetí Zboží, má se za to, že Zboží bylo vadné již při
jeho převzetí.
4. Za vadu se považuje i dodání jiného Zboží. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání
Zboží. Odpovědnost Prodávajícího se nevztahuje zejména na vady způsobené nevhodným skladováním či
použitím, neodborným zacházením, jakož i vady způsobené Kupujícím a/, nebo třetími osobami.
5. Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má Zboží při přechodu nebezpečí škody na
Kupujícího, byť se projeví až později. Právo Kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou Prodávající
způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti Prodávajícího ze záruky za jakost nejsou tímto odstavcem
dotčeny.
6. Kupující je oprávněn případné vady Zboží reklamovat u Prodávajícího. Kupující je oprávněn reklamovat
Zboží na kterékoliv provozovně Prodávajícího písemně nebo osobně. Pro tyto účely je Prodávajícím
doporučena zejména jeho provozovna na adrese Ke Skalkám 22, Praha 10, 106 00, která je interně určena k vyřizování reklamací E-shopu. Kupující je oprávněn podat reklamaci i e-mailem na adresu: info@detenice.cz. K reklamaci je Kupující oprávněn využít reklamační formulář zveřejněný na stránkách Eshopu https://www.detenice.cz/.
7. Pokud je v potvrzení o rozsahu odpovědnosti Prodávajícího dle ustanovení § 2166 odst. 1 OZ, nebo v
jiném dokladu podobného charakteru přiloženém ke Zboží určený jiný subjekt, který provádí opravu, a který
je v místě Prodávajícího, nebo blíže Kupujícího, uplatňuje Kupující právo na opravu u subjektu, který je
určen k provádění oprav. Subjekt určený k provedení opravy je povinný vykonat opravu ve lhůtě dohodnuté
při prodeji Zboží mezi Prodávajícím a Kupujícím. Pokud chce Kupující zvolit jiný nárok, než opravu Zboží,
musí reklamaci uplatit u Prodávajícího dle předchozího odstavce.
8. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, má Kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějícího Zboží,
b) na odstranění vady opravou Zboží,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po
oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li
Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či
oznámí-li Kupujícímu, že vady neodstraní, může Kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu
z kupní ceny, nebo může od Smlouvy odstoupit. Nezvolí-li Kupující své právo včas, má práva jako při
nepodstatném porušení Smlouvy.
9. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, a nebo na
přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny, nebo neodstoupí od
Smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající
odstranit podle své volby opravou Zboží, nebo dodáním nového Zboží; volba nesmí Kupujícímu způsobit
nepřiměřené náklady. Neodstraní-li Prodávající vadu Zboží včas, nebo vadu Zboží odmítne odstranit, může
Kupující požadovat slevu z kupní ceny, a nebo může od Smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže
Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího.
10. Je-li Kupujícím spotřebitel, jiná osoba, která není podnikatelem, nebo podnikatel, u kterého je však již při
uzavření Smlouvy zřejmé, že se koupě netýká jeho podnikatelské činnosti, má v případě, že Zboží má vady,
právo požadovat i dodání nového Zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale
pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může dotčený Kupující požadovat výměnu jen součásti. Není-li to
možné, může odstoupit od Smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady. Příslušný způsob
vyřízení oprávněné reklamace určuje Kupující, a to výslovným požadavkem uvedeným zpravidla v reklamaci.
11. Právo na dodání nového Zboží, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud
nemůže Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě, nebo pro větší počet vad. V takovém
případě má Kupující i právo od Smlouvy odstoupit.
12. Neodstoupí-li Kupující od Smlouvy, nebo neuplatní-li právo na dodání nového Zboží bez vad, na výměnu
jeho součásti, nebo na opravu Zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou
slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové Zboží bez vad, vyměnit jeho součást, nebo Zboží
opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době, nebo že by zjednání nápravy
spotřebiteli působilo značné obtíže.
13. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím Zboží věděl, že toto má
vadu, a nebo pokud Kupující vadu sám způsobil. Má-li Zboží vadu, z níž je Prodávající zavázán, a jedná-li se
o Zboží prodávané za nižší cenu, nebo o Zboží použité, má Kupující místo práva na výměnu Zboží právo na
přiměřenou slevu.
14. Uplatní-li Kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu Prodávající (příp. jiný určený subjekt) v písemné
formě, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje,
jakož i datum způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání (byla-li
provedena), případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Ujednají-li strany ještě předtím, než
Kupující může uplatnit právo z vady Zboží, že se jeho práva omezí, nebo že zanikají, nepřihlíží se k tomu.
15. Při předčasném plnění může Prodávající odstranit vady do doby určené pro odevzdání Zboží. Výkonem
svého práva nesmí Kupujícímu způsobit nepřiměřené obtíže, nebo výdaje. Právo Kupujícího na náhradu
škody tím není dotčeno.
16. Prodávající, nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří
pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu Zboží či služby potřebná k
odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší
lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení Smlouvy. Ustanovení tohoto odstavce se
použije pouze v případě, že je Kupujícím spotřebitel.
17. Kupující Zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí
se o jeho vlastnostech a množství. Odesílá-li Prodávající Zboží Kupujícímu, může Kupující odložit prohlídku
do doby, kdy je Zboží dopraveno do místa dodání.
18. Kupující nemůže odstoupit od Smlouvy (ustanovení následujícího článku OP tímto není dotčeno), ani
požadovat dodání nového Zboží, nemůže-li Zboží vrátit v tom stavu, v jakém jej obdržel. To neplatí,
a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady Zboží,
b) použil-li Kupující Zboží ještě před objevením vady,
c) nezpůsobil-li Kupující nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu jednáním a nebo opomenutím, nebo
d) prodal-li Kupující Zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li jej, a nebo pozměnil-li Zboží při
obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí Kupující Prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá
Prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití Zboží prospěch.
19. Neoznámil-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné
péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada
oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do
dvou let po odevzdání Zboží. K účinkům podle tohoto odstavce soud přihlédne jen k námitce Prodávajícího,
že vada nebyla včas oznámena. Prodávající však nemá právo na námitku, je-li vada důsledkem skutečnosti,
o které Prodávající v době odevzdání Zboží věděl, nebo musel vědět.
20. Je-li Kupujícím podnikatel, u kterého je však již při uzavření Smlouvy zřejmé, že se koupě týká jeho
podnikatelské činnosti, musí vady reklamovat písemně, a to neprodleně po jejich zjištění, přičemž místo pro
předání reklamovaného Zboží (např. za účelem posouzení oprávněnosti vady), způsob, jakým bude
oprávněná reklamace Kupujícího vyřízena, a termín vyřízení reklamace (odstranění vad), resp. termín
vyřízení vzneseného nároku, určuje Prodávající.
21. Kupující je povinen Prodávajícímu prokázat, že se jedná o Zboží zakoupené u Prodávajícího a také
skutečnost, že jsou vady reklamovány včas ve stanovené lhůtě. V případě, že reklamace bude vyřízena
výměnou Zboží, je Kupující povinen vrátit veškeré Zboží, které je předmětem výměny.
22. Bude-li reklamace shledána neoprávněnou, má Prodávající právo požadovat úhradu účelně
vynaložených nákladů souvisejících s touto neoprávněnou reklamací; to neplatí, pokud je Kupujícím jiná
osoba než podnikatel, u kterého je již při uzavření Smlouvy zřejmé, že se koupě týká jeho podnikatelské
činnosti.
23. Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné
reklamace.
24. Reklamace by měla být Kupujícím pro rychlost vyřízení uplatněna u Prodávajícího a to buď dopisem
doručeným na adresu sídla Prodávajícího, nebo elektronickou poštou doručenou na emailovou adresu
elektronického obchodu Prodávajícího info@detenice.cz (což nevylučuje možnost uplatnění reklamace na
kterékoliv prodejně Prodávajícího a na adrese jeho sídla v souladu se zákonem, přičemž v takovém případě
může být proces vyřízení reklamace prodloužen o čas potřebný na správu přeposlání reklamace
příslušnému zaměstnanci Prodávajícího), a to vždy bez zbytečného odkladu. Spolu s oznámením o uplatnění
reklamace je třeba na adresu sídla, prodávajícího, resp. e-mailem doručit daňový doklad prokazující
zakoupení Zboží, případně záruční list. Kupující je povinen předložit doklady o případných předchozích
opravách souvisejících se zárukou.
25. Dále podle pokynů Prodávajícího Kupující:
a) předá, nebo doručí reklamované Zboží, dokumentaci ke Zboží a všechny jeho části (příslušenství)
Prodávajícímu na jeho nejbližší prodejně, nebo na jiném dohodnutém místě; a nebo
b) vyhotoví fotodokumentaci vady a výrobku a doručí, nebo předá ji Prodávajícímu na dohodnuté adrese,
nebo e-mailové adrese, jestliže Prodávající nepožádal o předání, nebo doručení Zboží podle písm. a) tohoto
článku; a nebo
c) umožní osobě pověřené Prodávajícím odborné posouzení reklamované vady na místě, kde se Zboží
nachází, pokud to požaduje Prodávající.
26. Kupující je povinen neodesílat ani nedodávat reklamované Zboží Prodávajícímu, dokud to Prodávající od
Kupujícího výslovně nepožaduje v souvislosti s předcházením vzniku nadbytečných nákladů na dopravu,
pokud fyzická přítomnost reklamovaného Zboží není nutná k posouzení reklamace. Náklady na odeslání,
nebo dodání reklamovaného Zboží v rozporu s tímto ujednáním není možné považovat za účelně
vynaložené.
27. V případě, že Kupující neuplatní reklamaci v souladu s tímto článkem OP, reklamace se nepovažuje za
řádnou a Prodávající je oprávněn požadovat od Kupujícího doplnění uplatnění reklamace. Do doby řádného
doplnění uplatnění reklamace doba na vyřízení reklamace neběží.
28. Oznámení o uplatnění reklamace musí obsahovat popis vady Zboží, způsob, jakým se vada projevuje a
kontaktní údaje Kupujícího (e-mail, telefonní číslo, kontaktní adresu), za účelem vyrozumění Kupujícího o
způsobu vyřízení reklamace. Kupujícímu, který uplatňuje nároky z vad, doporučuje pro rychlost Prodávající
vyplnit formulář na uplatnění reklamace (https://www.detenice.cz), ve kterém
přesně popíše vadu a způsob jakým se vada projevuje. V případě nesprávně zadaných údajů ze strany
Kupujícího Prodávající nenese odpovědnost za to, že se na uvedenou kontaktní adresu nepodařilo odeslané
vyrozumění doručit.
29. Kupující je povinen prodávajícímu poskytnout veškerou součinnost, kterou je při vyřizování reklamace lze
racionálně za účelem posouzení reklamace od Kupujícího očekávat.
30. Je-li Kupujícím podnikatel, u kterého je však již při uzavření Smlouvy zřejmé, že se koupě týká jeho
podnikatelské činnosti, odstavce 1, 2, 3, 6, 7, 10, 11, 12, 14, 16 a 23 tohoto článku OP se neuplatní.
31. Není-li pro případy, kdy to právní předpisy umožňují, v těchto OP či Smlouvě ujednáno jinak, použijí se
při uplatnění práv z vadného plnění (reklamaci) příslušná ustanovení OZ, zejména pak ustanovení § 2099 –
2117 OZ a ustanovení § 2165 – 2174 OZ. Je-li kupujícím spotřebitel, užijí se dále ustanovení Zákona o
ochraně spotřebitele
VII. Odstoupení od Smlouvy a vrácení Zboží
1. Kupující, kteří jsou spotřebiteli, mají právo odstoupit od Smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků
komunikace na dálku ve smyslu příslušných ustanovení OZ ve lhůtě 14 dnů následujících po dni (i) kdy
Kupující, nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme Zboží, nebo (ii) v případě uzavření
Smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů Zboží, nebo dodání několika částí, kdy Kupující, nebo jím
určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme poslední dodávku Zboží, nebo (iii) u Smlouvy, jejímž
předmětem jsou pravidelné opakované dodávky Zboží, ode dne převzetí první dodávky Zboží. Odstoupit lze i
bez uvedení důvodu a bez uplatnění jakékoli sankce ze strany Prodávajícího. Toto právo na odstoupení se
však netýká smluv uvedených v ustanovení § 1837 OZ. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837
Občanského zákoníku, nelze odstoupit od kupní smlouvy o dodávce Zboží, které bylo upraveno podle přání
Kupujícího, nebo pro jeho osobu (dále i jako „Zboží na míru“).
O Zboží na míru jde i v případě, že je Zboží zhotovené podle zvláštních požadavků kupujícího, Zboží je
tedy zhotoveno na míru nebo je toto Zboží určené speciálně pro konkrétního kupujícího. Takové Zboží je na
internetové stránce www.detenice.cz v názvu označen jako "Zboží na míru" nebo "na míru".
1.1. Prodávající označí jako "Zboží na míru" nebo "na míru" pouze takové výrobky, které:
a) nejsou sériově vyráběné a jejich výroba dle designu navrženého na stránce www.detenice.cz je zadána
jejich dodavateli až poté, co jejich objedná a zaplatí kupující;
b) na jejich přípravu pro dodání kupujícímu je nutná invazivní úprava či příprava jako například stříhání,
řezání, smíchání více výrobků a podobně.
1.2. Prodávající důrazně žádá kupujícího, aby neobjednával takové Zboží označen jako "Zboží na míru" nebo
"na míru", o který nemá jednoznačně zájem. V případě jakýchkoliv pochybností o rozměrech, typu či jiných
vlastnostech Zboží označeného jako "na míru" nebo "Zboží na míru" prodávající výslovně žádá kupujícího,
aby před složením objednávky odstranil všechny své pochybnosti, například kontaktoval prodávajícího na
jím zveřejněných kontaktech se svými otázkami. Kupující bere žádosti prodávajícího podle tohoto bodu OP
souhlasem s těmito OP na vědomí. Kupující také bere na vědomí, že Zboží označený jako "Zboží na míru"
nebo "na míru" prodávající není po výrobě podle specifikací kupujícího schopen prodat bez vzniku škody na
jeho straně a proto nebude odstoupení od smlouvy v rozsahu Zboží označeného jako "Zboží na míru" nebo
"na míru" podle bodu 1 tohoto článku těchto OP akceptovat.
2. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy musí Kupující o svém odstoupení od Smlouvy
informovat Prodávajícího formou jednostranného právního jednání [například dopisem zaslaným
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na doporučenou adresu Ke Skalkám 22, Praha 10, 106 00, Česká republika a e-mailem zaslaným na adresu info@detenice.cz. Pro odstoupení od Smlouvy může Kupující použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (https://www.detenice.cz, použití vzorového formuláře není povinností Kupujícího.
3. V E-shopu může Kupující rovněž elektronicky vyplnit a odeslat formulář pro odstoupení od Smlouvy, nebo
jakékoliv jiné jednoznačné prohlášení. Využije-li Kupující této možnosti, obratem mu bude zasláno potvrzení
o přijetí tohoto oznámení o odstoupení od Smlouvy a Kupující již není povinen zasílat oznámení o
odstoupení od Smlouvy poštou, e-mailem či jiným způsobem.
4. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od Smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od Smlouvy
Prodávajícímu před uplynutím příslušné lhůty (viz odst. 1 tohoto článku).
5. Pokud Kupující odstoupí od Smlouvy, Prodávající mu vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů
ode dne, kdy mu bylo doručeno oznámení o odstoupení od Smlouvy, všechny platby, které od Kupujícího
obdržel, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Kupujícím zvoleného
způsobu dodání Zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání Zboží nabízený
Prodávajícím). Pro vrácení plateb bude použit stejný platební prostředek, který Kupující použil pro provedení
počáteční transakce, nedohodnou-li se Strany jinak. V žádném případě však s vrácením plateb Kupujícímu
nevzniknou další náklady. Obdobně se postupuje v případě odstoupení od smlouvy z důvodu vad Zboží.
6. Platby budou Prodávajícím zaslány zpět Kupujícímu až po obdržení vráceného Zboží.
7. Kupující je povinen Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy došlo k
odstoupení od Smlouvy, zaslat zpět Prodávajícímu osobně nebo poštou na kteroukoliv provozovnu, a to
zejména na doporučenou adresu Ke Skalkám 22, Praha 10, 106 00 , Česká republika; na téže adrese je možno Zboží vrátit osobně. O vrácení Zboží osobně je potřebné sepsat protokol. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud je v jejím rámci Zboží Prodávajícímu odesláno.
8. Kupující nese přímé náklady spojené s vrácením Zboží, pokud toto Zboží ze své podstaty nemůže být
vráceno obvyklou poštovní cestou (např. Zboží na paletách); maximální náklady na jeho vrácení jsou
Prodávajícím odhadovány na částku, která je u daného Zboží uvedena v E-shopu, jako cena dopravy Zboží
v případě, že je Zboží zasíláno Kupujícímu.
9. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání s tímto Zbožím jiným způsobem,
než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi Zboží, včetně jeho funkčnosti.
10. Na Kupující, kteří nejsou spotřebiteli, se tento článek OP nevztahuje, nestanoví-li právní předpisy jinak.
11. Odstoupí-li Kupující od kupní smlouvy dle tohoto článku OP, Prodávající není povinen vrátit přijaté
peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující Zboží předá, nebo prokáže, že Zboží Prodávajícímu
odeslal.
VIII. Ochrana osobních údajů - Informace o zpracovávání osobních údajů souboru údajů podle čl. 13
a 14 Nařízení
1. Kupující je subjektem údajů v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne
27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu
těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále
také "nařízení") a pojmy kupující a subjekt údajů jsou pro účely OP totožné a zaměnitelné. Prodávající je
správcem v souladu s nařízením a pojmy Prodávající a správce osobních údajů jsou pro účely OP totožné a
zaměnitelné.
2 Prodávající jako správce informuje subjekty údajů v souladu s čl. 13 a 14 nařízení (Informace o zpracování
osobních údajů subjektů údajů podle čl. 13 a 14 nařízení), že:
2.1 Správce zpracovávající osobní údaje subjektů údajů je společnost Pavel Ondráček, identifikační číslo 12627615, společnost řádně založená podle práva České republiky, se sídlem na adrese Ke Skalkám 22, Praha 10, 106 00, Česká republika, email: info@detenice.cz.
2.2 Kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů jsou: info@detenice.cz, nebo
Pověřenec pro OOÚ Pavel Ondráček, identifikační číslo 12627615, společnost řádně založená podle práva České republiky, se sídlem na adrese Ke Skalkám 22, Praha 10, 106 00, Česká republika.
2.3 Osobní údaje subjektu údajů budou zpracovávány za účelem realizace plnění vyplývajících z kupní
smlouvy uzavřené na dálku (prostřednictvím internetového obchodu nebo přes telefon). Osobní údaje se
zpracovávají na základě na základě nutnosti pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů
podle čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení. Zpracování osobních údajů za účelem oprávněných zájmů správce,
nebo třetí strany se provádí v souladu s ust. právních předpisů a je specifikována v těchto OP.
2.4. Osobní údaje jsou zpracovávány v nezbytném rozsahu a zaznamenávány na nezbytné účely, a to:
a) k provozování funkční webové stránky a jejího obsahu služeb - právní základ zpracování je oprávněný
zájem Prodávajícího;
b) plnění právních povinností vyplývajících z právních předpisů např. zákon o účetnictví, zákon o přidané
hodnotě - jako právní základ pro zpracování osobních údajů v tomto případě slouží plnění zákonné
povinnosti;
c) příprava, uzavření a plnění smlouvy s Kupujícím – subjektem údajů. Splnění a realizace této smlouvy,
ochrana právních nároků z této smlouvy, vnitřní evidence a kontrola řádného poskytování smlouvy - právní
základ zpracování je smlouva (zpracování na základě smlouvy);
d) příprava, uzavření a plnění smlouvy ve prospěch třetí osoby. Osobní údaje třetí osoby, v jejíž prospěch se
plní jsou získány od Kupujícího, který je zodpovědný za jejich správnost. Prodávající dodává Zboží třetí
osobě, v jejíž prospěch byla kupní smlouva uzavřena. Právní základ zpracování osobních údajů třetí osoby
je oprávněný zájem Prodávajícího na splnění smlouvy ve prospěch třetí osoby.
e) upozornění Kupujícího e-mailem - pomoc Kupujícímu s dokončením nákupu prostřednictvím funkce
"opuštěný košík". Může jít jen o Kupujícího, který je zaregistrován, nebo poskytl Správci svůj e-mail, nebo
projevil svůj souhlas na stránce Správce. Pokud kupující nedokončil svůj nákup, nebo nedokončil platbu je
mu možné zaslat na e-mail upozornění s obsahem košíku a pomoci mu tak dokončit nákup. Jako právní
základ pro zpracování osobních údajů v tomto případě slouží smlouva (zpracování na základě smlouvy) a
oprávněný zájem Prodávajícího. Poskytnutí osobních údajů pro tento účel není zákonným ani smluvním
požadavkem, avšak bez jejich zpracování není možné řádně dokončit nákup a uzavřít smlouvu. Ze zasílání
takového e-mailu se může Kupující kdykoliv odhlásit.
f) upozornění Kupujícího e-mailem - pomoc kupujícímu s dokončením nákupu prostřednictvím "funkce
reaktivizace". Může jít jen o Kupujícího, který je zaregistrován, nebo poskytl Správci svůj e-mail, nebo
projevil svůj souhlas na stránce Správce. Pokud Kupující nevyvíjí v e-shopu aktivitu, Prodávající mu může
zaslat na e-mail upozornění se záměrem připomenout mu možnost nakupovat u Prodávajícího (např.
Zasláním slevového kupónu) - jako právní základ pro zpracování osobních údajů v tomto případě je smlouva
(zpracování na základě smlouvy) a oprávněný zájem Prodávajícího. Ze zasílání takovéhoto emailu se může
Kupující kdykoliv odhlásit.
g) upozornění Kupujícího e-mailem - pomoc Kupujícímu s nákupy - funkce segmentace - na základě nákupů
Kupujícího jsou mu zasílány na e-mail obdobné nabídky na Zboží, jaké Kupující obvykle nakupuje. Může jít
jen o Kupujícího, který je zaregistrován, nebo poskytl Správci svůj email, nebo projevil svůj souhlas na
stránce Správce. Jako právní základ pro zpracování osobních údajů v tomto případě slouží smlouva
(zpracování na základě smlouvy) a oprávněný zájem Prodávajícího. Poskytnutí osobních údajů pro tento
účel není zákonným ani smluvním požadavkem, jejich zpracování napomáhá Kupujícímu k výběru Zboží a
směřuje k uzavření smlouvy. Ze zasílání takového e-mailu se může Kupující kdykoliv odhlásit.
h) marketingové aktivity a newsletter - marketingová činnost Prodávajícího ve vztahu ke Kupujícímu za
účelem informování o Zboží, novinkách a prodeji, vzdělávání Kupujících, informace o slevách, cílené
reklamy, přizpůsobené nabídky zobrazené na webu, vylepšení služeb, vnitřní statistiky a přehledy apod. -
jako právní základ pro zpracování osobních údajů v tomto případě slouží oprávněný zájem Prodávajícího
jakož i souhlas subjektu údajů. Poskytnutí osobních údajů pro tento účel není zákonným ani smluvním
požadavkem, avšak jejich zpracování je pro marketingové aktivity nezbytné. Pokud se Kupující přihlásí k
odběru newsletteru, po prvním přihlášení dostane od Správce ještě jeden potvrzující e-mail. Z odběru
newsletteru je možné se kdykoliv odhlásit.
i) kontaktní formuláře - jako právní základ pro zpracování osobních údajů v tomto případě slouží oprávněný
zájem Prodávajícího. Zpracování dat je nezbytné pro vyřízení žádosti Kupujícího, nebo jiného podnětu a tím
pro účely oprávněného zájmu Správce na jejich řádném vybavení. Poskytnutí osobních údajů pro tento účel
není zákonným ani smluvním požadavkem, avšak bez jejich zpracování není možné žádost či jiný podnět
Kupujícího řádně vybavit a v logickém souladu s tím ani ho elektronicky podat na webové stránce. Pokud
dojde k uchování identifikačních a kontaktních údajů a údajů o objednávkách na základě oprávněného zájmu
Prodávajícího (bez souhlasu subjektu údajů) je to za účelem ochrany právních nároků a vnitřní evidence a
kontroly. Oprávněnými zájmy Prodávajícího jsou zde ochrana právních nároků a kontrola řádného
poskytování služeb vyplývajících z uzavřených kupních smluv jako oprávněné zájmy Prodávajícího.
2.5. Cookies - webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti
soubory cookies. S používáním cookies vyjadřuje dotčená osoba svůj souhlas. Více informací naleznete na
https://www.detenice.cz/cookies/ a také https://www.detenice.cz/osobniudaje/. Správce upozorňuje, že neodsouhlasení užívání cookies na stránce může dojít k nefunkčnosti, nebo nesprávné funkčnosti webové stránky.
2.6. Subjekty údajů, jejichž osobní údaje jsou zpracovávány jsou: zákazníci a obchodní partneři.
2.7. Rozsah zpracovávaných osobních údajů je: jméno a příjmení fyzické osoby, resp. obchodní jméno, nebo
název právnické osoby, adresa trvalého pobytu fyzické osoby, resp. adresa sídla právnické osoby, e-mailová
adresa subjektu, telefonní číslo subjektu, IČO, DIČ, doručovací adresa a u registrovaných osob login pro
přihlášení a heslo, IP adresa, cookies.
2.8. Správce může poskytnout osobní údaje oprávněným subjektům jako jsou orgány a organizace, kterým
zpracovávání povoluje zvláštní právní předpis, nebo smluvním partnerům (zejména zprostředkovatelům),
kteří se smluvně zavázaly přijmout odpovídající záruky ochrany zpracovávaných osobních údajů,
následovně:
...................
Se souhlasem subjektu údajů, nebo na jeho / její příkaz mohou být osobní údaje poskytnuté dalším
příjemcům.
2.9. Předávání osobních údajů do třetích zemí (mimo EU), nebo mezinárodních organizací se neprovádí.
2.10. Osobní údaje byly získány přímo od subjektu údajů (e-mailem, online formulářem, nebo osobně). V
případě plnění smlouvy ve prospěch třetí osoby jsou osobní údaje třetí osoby získané od kupujícího stejnými
způsoby.
2.11.Správce zpracovává osobní údaje po dobu nevyhnutelně nutnou pro splnění účelů, nejdéle po dobu 5
let od jejich získání, pokud není v těchto OP nebo v jednotlivých informacích ohledem zpracování osobních
údajů stanoveno jinak.
2.12. Subjekt údajů má právo požadovat od správce přístup k osobním údajům, které jsou o ní
zpracovávány, právo na opravu osobních údajů, právo na vymazání, nebo omezení zpracování osobních
údajů, právo nesouhlasit se zpracováváním osobních údajů, právo na neúčinnost automatizovaného
individuálního rozhodování včetně profilování, právo na přenositelnost osobních údajů, jakož i právo podat
návrh na zahájení řízení kontrolnímu orgánu. V případě, pokud správce zpracovává osobní údaje na základě
souhlasu subjektu údajů, subjekt údajů má právo kdykoliv svůj souhlas se zpracováním osobních údajů
odvolat. Odvolání souhlasu nemá vliv na zákonnost zpracování osobních údajů založeného na souhlasu
před jeho odvoláním. Subjekt údajů může uplatnit svá práva zasláním emailu na adresu:
info@detenice.cz, nebo písemně na adresu správce.
2.13. Při používání webových stránek obchodu jsou automaticky stahovány doplňkové informace [IP adresa
zařízení uživatele (kupujícího), nebo externí IP adresa dodavatele internetu, název domény, druh prohlížeče,
čas přístupu, druh operačního systému]. Všechny tyto údaje jsou označovány jako "další údaje". Od
kupujících mohou být také shromažďovány navigační údaje včetně informací o odkazech, na které se
rozhodnou kliknout, nebo jiných činností prováděných v tomto obchodě.
2.14. Správce může shromažďovat IP adresy uživatelů obchodu (Kupujících). IP adresa je číslo, přidělené
počítači návštěvníka obchodu poskytovatelem internetových služeb. IP adresa poskytuje přístup k internetu.
IP adresa je používána Správcem na diagnostiku technických problémů připojení k serveru, vytváření
statistických analýz užitečných pro správu a zlepšování obchodu, a také pro bezpečnostní účely, případně
identifikaci nežádoucích automatických souborů, které zpomalují prohlížení obchodu.
2.15. Webová stránka poskytuje odkazy na jiné stránky, za které Provozovatel neručí. Zásady zpracování
osobních údajů jsou vymezeny v čl. 5 Nařízení. Údaje o rozsahu a účelu shromažďování údajů příslušnou
stránkou, jakož io dalším zpracování a takovémto používání osobních údajů se nacházejí v informacích o
ochraně údajů přímo na webové stránce služby příslušného provozovatele. Pokud Kupující sleduje odkaz na
kteroukoli z těchto webových stránek, je povinen vzít na vědomí, že tyto webové stránky mají své vlastní
pravidla ochrany osobních údajů a že Provozovatel nepřebírá žádnou odpovědnost za tato pravidla. Z tohoto
důvodu Správce doporučuje kupujícímu, aby se po přechodu na jiné stránky pomocí linku na tomto e-shopu,
seznámila se zásadami ochrany osobních údajů dané stránky, a to před odesláním jakýchkoliv osobních
údajů na tyto webové stránky.
2.16. Provozovatel zpracovává osobní údaje profilováním, které není založeno na automatizovaném
individuálním rozhodování, zejména za účelem optimalizace webu, personalizace obsahu a personalizace
nabídek kupujícímu. Z profilování pro subjekt údajů nevyplývají žádné právní účinky ani nijak nebude
ovlivňovat její situace. Profilování spočívá ve využívání zejména informací o produktech, které prohlížel
Kupující a také o místě bydliště Kupujícího k tomu, aby Kupujícímu byla připravena nabídka na míru, která jí
bude zobrazena na webové stránce, nebo (v případě, pokud taková možnost vyplývá ze souhlasu subjektu
údajů, nebo oprávněného zájmu Správce) zaslaná e-mailem. Také se jedná o zpracování údajů o Kupujících
a jejich využívání pro posouzení určitých informací o Kupujících, zejména na analýzu, nebo prognózu
osobních preferencí a zájmů.
2.17. Všechny osobní údaje poskytnuté Kupujícím v rámci jeho zákaznických aktivit na e-shopu Správce (mj
například: výběru Zboží, objednávky Zboží, reklamace Zboží či zákaznické registrace prostřednictvím eshopu
prodávajícího), v souvislosti s realizací smlouvy, nebo v souvislosti s výkonem marketingu Správce
jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány podle zvláštního dokumentu "Politika osobních údajů",
který je dostupný na https://www.detenice.cz/osobni-udaje/................. .
IX. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
1. Prodávající informuje Kupujícího, který je spotřebitelem, že věcně příslušným subjektem mimosoudního
řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je Česká obchodní inspekce, ústřední inspektorát – oddělení ADR,
na adrese Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1 (www.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz). Nepodaří-li se spor vyřešit
dohodou Smluvních stran, může se Kupující, který je spotřebitelem, na uvedený subjekt obrátit. Kupující -
spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na
adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
2. Podání návrhu i následná účast při mimosoudním řešení sporu není pro Kupujícího zpoplatněno, přičemž
veškeré případné náklady vzniklé v souvislosti s mimosoudním řešením sporu nese každá Strana
samostatně. Pro Kupujícího je volba mimosoudního řešení sporu dobrovolná.
3. Mimosoudní řešení sporu se řídí ustanovením § 20d a násl. Zákona o ochraně spotřebitele. Návrh na
zahájení mimosoudního řízení musí obsahovat náležitosti dle § 20n Zákona o ochraně spotřebitele. Návrh
na mimosoudní řešení sporu lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy Kupující poprvé u Prodávajícího
uplatnil nárok, který je předmětem sporu (např. od okamžiku první reklamace Zboží, nebo od okamžiku
žádosti o vrácení kupní ceny po platném odstoupení od Smlouvy v případě prodlení Prodávajícího s jejím
vrácením).
X. Ostatní ustanovení
1. Smlouva je uzavírána pouze v českém jazyce, a to v elektronické podobě; Smlouva nebude po jejím
splnění u Prodávajícího uložena, tudíž ji nebude možné Kupujícímu zpřístupnit. Podstatné náležitosti
Smlouvy včetně identifikace Kupujícího nejsou veřejnosti přístupné. Aktuální znění OP je vždy zveřejněno v
E-shopu.
2. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Kupujícímu
nevznikají náklady spojené s použitím komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením
Smlouvy, tj. použití E-shopu a nákup v jeho rámci není ze strany Prodávajícího ani třetí osoby nijak
zpoplatněn. Kupujícímu vznikají pouze jeho vlastní náklady, jako jsou např. náklady na jeho internetové
připojení, náklady na jeho telefonní hovory, které si však hradí sám.
3. Prodávající není ke Kupujícím vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm.
e) OZ.
4. Kupující bere na vědomí, že Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích
osob do E-shopu, nebo v důsledku užití E-shopu v rozporu s jeho určením.
5. Veškeré obrázky a ilustrace Zboží se mohou fakticky lišit od skutečného vzhledu Zboží, což pochopitelně
nemá vliv na uváděné užitné vlastnosti Zboží. Prodávající v této souvislosti prohlašuje, že vynakládá
maximální snahu, aby tyto obrázky a ilustrace co nejvíce odpovídaly skutečnému vzhledu Zboží.
XI. Závěrečná ustanovení
1. Není-li pro některý případ Smluvními stranami sjednáno, nebo právními předpisy stanoveno výslovně
jinak, jsou Smluvní strany oprávněny doručovat druhé Smluvní straně veškerá oznámení, sdělení a jiné
písemnosti také prostřednictvím elektronické pošty, a to v případě Prodávajícího na e-mailovou adresu
uvedenou v prvním článku těchto OP či na e-mailovou adresu uvedenou v E-shopu a v případě Kupujícího
na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce Zboží. Tímto ustanovením není vyloučeno zasílání klasickou
poštou, nebo osobní předání. Písemnost se považuje za doručenou i v případě, že ji adresát odmítne
převzít.
2. Pokud by kterékoli ustanovení ve Smlouvě bylo, nebo by se stalo neplatným, nebo právně
nevymahatelným, nebude to mít vliv na platnost a vymahatelnost ostatních ustanovení Smlouvy. Odporuje-li
některé ustanovení těchto OP kogentním ustanovením právních předpisů, uplatní se bez dalšího příslušné
kogentní ustanovení.
3. Odchylná ustanovení ve Smlouvě mají přednost před zněním OP.
4. Pro posouzení případných sporů vzniklých na základě Smlouvy jsou příslušné obecné soudy České
republiky.
5. Tyto OP jsou platné a účinné od 1.9.2022. Změny OP jsou plně v dispozici Prodávajícího, avšak
provedené změny nemají vliv na již uzavřené Smlouvy.
................................